Cvičení na doma pro běžce

Připravili jsme pro vás souhrn několika cvičení z Běžecké inteligence. Vytvořili jsme ukázkový trénink, který si můžete zacvičit doma.

Cvičení trénujte za sebou, jak jsou uvedená. Dávkování je uvedeno vždy pod cvičením.

1.

Cvičení na doma – Kroužíme rukama proti sobě

Trénink koordinace pohybu

Dávkování – 4x30s jeden směr, mezi vždy pauza 20s

2.

Cvičení na doma – Nácvik kolesového pohybu

Nácvik důležitého pohybu nohy při běhu

Dávkování – 5x20s jedna noha, mezi vždy pauza 20s

3.

Cvičení na doma – Holubička

Trénink rovnováhy na jedné noze

Dávkování – 3x10s jedna noha, mezi vždy pauza 20s. Vyzkoušejte všechny varianty provedení

4.

Cvičení na doma – Imitace švihové nohy

Trénink rovnováhy, stability a jedné končetině, imitace švihové nohy

Dávkování – 3x10s jedna noha, mezi vždy pauza 20s. Vyzkoušejte všechny varianty provedení

5.

Cvičení na doma – Dynamická práce v kotníku

Trénink dynamické práci v kotníku

Dávkování – 3×20 jedna noha, mezi vždy pauza 20s. Snažte se o rychlé dynamické provedení a ťuknutí kotníkem o zem

6.

Posílení hyždí a trupu

Silové cvičení pro běžce

Dávkování – 3×4-6 jedna noha (3 pohyby = 1 opakování)

Trocha teorie

Proč je důležité nahlížet na technické a posilovací cvičení optikou běhu?

Řada běžců nebo i trenérů dělá tu chybu, že na posilování nenahlíží očima běhu. Dělají nesmyslné cviky na strojích nebo cvičení, která pro běh nejsou vůbec vhodná.

Pro běh jsou opravdu vhodné převážně komplexní cviky. Jsou to cviky, které zatěžují více svalových partií najednou a přecházejí přes více kloubů.

Optikou běhu lze na cvičení nahlížet jak u koordinačních, tak i posilovacích. Správně nastavená cvičení nám ,,posilují” motorické dráhy a svaly, které pro běh potřebujeme. Zapojením správných svalů, a uvolněním nepotřebných, šetříme energii.

Funkční posilování je takové posilování, které se specificky promítá do daného pohybového výkonu a kopíruje pohyby daného výkonu.

Pamatujte na to, až někdy půjdete cvičit běžeckou techniku, proč dané cvičení děláte a k čemu vám pomůže 🙂 Lpění na rozvoji vytrvalosti a opomíjením techniky je velkou a zásadní chybou mnoha běžců.

Nedělejte tu samou chybu a vyzkoušejte unikátní běžecká cvičení, která Běžecká inteligence nabízí.

Vyzkoušejte si Běžeckou inteligenci na 14 dní zdarma

Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním pro vytvoření vstupu a pro odběr pravidelných emailových tipů Běžecké inteligence. Svůj souhlas můžete kdykoliv zrušit skrz tlačítko \"Odhlásit se\" v každém zaslaném e-mailu. Zásady zpracování osobních údajů
Nejčastější chyby při běhání
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů