5 důvodů, proč se můj běh nezlepšuje

Proč je běh pro některé z nás mnohdy těžký? Po zkušenostech s běžci různých kategorií jsme shledali 5 velmi častých důvodů, proč se běžci nezlepšují a teď je předáme i vám:

Nevím pořádně, kde mám při běhu ruce, nohy

Hned první bod když zlepšíte, tak vám dá obrovskou výhodu nad ostatními běžci. Věřte, že pokud dokážete ovládnout své tělo, ovládnete i svůj běh. Nehltejte pouze kilometráž, zařaďte i něco netradičního, klidně i krátkého na rozvoj techniky. Kdo z vás pracuje na rozvoji koordinace? Doporučujeme vám zařazovat tréninky na rozvoj i jiných kondičních složek (sílu, rychlost, pohyblivost), vrátí se vám to.

Jsem na běh sám. Nevím, kam sáhnout pro radu odborníka

Udělejte vše proto, abyste na to nebyli sami. Ověřujte si informace, dávejte na doporučení. Řada špičkových trenérů si své know-how nechává pro sebe a využívá ho pouze pro reprezentační atlety. To ale neznamená, že byste se k těmto informacím nemohli dostat. Sledujte zkušené běžce, jak trénují. Inspirujte se. Ptejte se jich, učte se a odhalte princip, jak svůj běh zlepšit. Najděte si běžeckého trenéra a ušetříte roky práce, která může přijít vniveč. Když víte, kde hledat, zlepšíte se mnohem rychleji.

To je důvod, proč vznikla Běžecká inteligence. Dlouhodobě pracujeme na tom, abychom převedli ,,tajné“ tréninkové metody, principy a dovedli je k dokonalosti, abyste mohli i vy dostat informace, rady, tipy, které fungují a správně pracovat na své běžecké technice. Pro náročné běžce nabízíme hlubší běžecké analýzy.

Běhám 6x týdně a pořád nemůžu zrychlit, spíš mě bolí nohy, záda….

Běh není jen o běhu. Aby byl běh během musíte k tomu dělat řadu dalších věcí. O tom, že byste měli zlepšovat koordinaci jsme psali v bodu 1, o tom, že máte zlepšovat i rychlost píšeme v bodu 5. Samozřejmě sem patří i síla, pohyblivost. Pokud jste do této doby nic z toho nerozvíjeli, nebo si nejste jistí, zda jste na tom pracovali správně, my doporučujeme: začněte budovat kvalitní základy. Je velká pravděpodobnost, že se zlepšíte.

Dělám atletickou abecedu a cítím, že se má technika běhu nezlepšuje

Ne všechny propagované atletické abecedy skutečně kopírují biomechaniku běhu a zlepšují nám běžeckou techniku.

Důležité je se zamyslet, proč tento či onen cvik děláme – tzn. vědět, na co cvikem cílím. Je to na zlepšení dokroku, nebo správné složení nohy….?

A to je jeden z hlavních důvodů, proč cviky dělat. Protože se zaměřují na určitou fázi běžeckého kroku a jejich drilem následně dojde ke zlepšení v celém běhu.

Rychlost? Proč, když běhám dlouhý

Bez rychlosti to prostě nejde. Abychom to uvedli na pravou míru, významným limitujícím faktorem v běhu je maximální rychlost. Když dokážu zaběhnout 1 km za 4 minuty, nemůžu očekávat, že zaběhnu ½ půlmaraton v tempu 4:10/km. My doporučujeme: zařazujte trénink maximální rychlosti aspoň 1x týdně.

Vyzkoušejte si Běžeckou inteligenci na 14 dní zdarma

Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním pro vytvoření vstupu a pro odběr pravidelných emailových tipů Běžecké inteligence. Svůj souhlas můžete kdykoliv zrušit skrz tlačítko \"Odhlásit se\" v každém zaslaném e-mailu. Zásady zpracování osobních údajů